Stíhací letoun MiG-17

Veškeré typy letadel, která byla ve výzbroji stíhacích leteckých útvarů PVOS za celou dobu její existence. TTD, modifikace, druhy výzbroje a vybavení, specifika jejich použití pro vedení vzdušného boje, zvláštnosti, neobvyklá konstrukční řešení, srovnání...

Moderátor: Netopýr

Odpovědět
Netopýr
Šéfmoderátor
Příspěvky: 818
Registrován: 06.02. 2008 17:48
Bydliště: Markrabství moravské
Kontaktovat uživatele:

Stíhací letoun MiG-17

Příspěvek od Netopýr » 25.02. 2008 15:41

Ruská specifikace:
Kód NATO: Fresco

Permaktron
Experimentátor
Příspěvky: 271
Registrován: 07.02. 2008 23:24
Bydliště: České království
Kontaktovat uživatele:

Základní TTD a stručná historie jeho vzniku

Příspěvek od Permaktron » 15.03. 2008 20:03

Verze:
MiG-17 - základní verze
MiG-17P - stíhací přepadové letadlo s radiolokátorem Izumrud
MiG-17F - verze s motorem VK-1F (33,16 kN)
MiG-17PF - verze určená pro operační činnost ve zhoršených povětrnostních podmínkách
MiG-17PFU - verze se čtyřmi PL raketami RS-2US (AA-1 ALKALI) avšak bez palubního kanonu
MiG-17RF - průzkumná verze
MiG-17SF - noční stihač
MiG-17SN - experimentální verze se vstupy vzduchu v kořenech křídel
MiG-17SR - experimentální taktická fotoprůzkumná verze
MiG-17LL - létající laboratoř
J-4 a J-5 - licenčně vyráběné čínské verze
LIM-5 - licenčně vyráběná polská verze
I-340/350/360 - experimentální stroje

Tabulka takticko-technických dat verzí letounu u nás nejvíce používaných:
basic_ttd.jpg
Stručná historie:
První prototyp pod označením I-330 se poprvé vznesl 13. 1. 1950. Typ byl v podstatě modernizovaný typ MiG-15. Důvodem jeho vývoje byla snaha odstranit nedostatky, které se u tohoto typu projevily. Byla to především nedostatečná stabilita stroje ve vysokých rychlostech, což komplikovalo přesnou a účinnou palbu. Byla prodloužena zadní část trupu, zvětšena směrová plocha a výškové plochy, byla jim zvětšena šípovitost, stejně jako u křídel, jejichž tloušťka byla výrazně zredukována. Křídla měla do poloviny úhel šípu 45°, od poloviny ke konci úhel 42°. Na křídla byly rozmístěny tři aerodynamické plůtky, čímž bylo dosaženo mnohem lepších letových vlastností. Stroj byl také vybaven modernější avionikou. Pohon zajišťoval proudový motor VK-1A o výkonu 26,49 kN. Pro potřeby sovětského letectva začaly sériové dodávky v roce 1952.
Celkem bylo vyrobeno asi 10 000 letadel MiG-17 různých verzí, z toho 3000 v Číně jako J-4 a J-5 a v Polsku 1000 kusů letadel LIM-5.
Výzbroj:
- 1 kanon N-37 ráže 37 mm, 3 kanony NS-23 ráže 23 mm
- max. hmotnost nesené výzbroje až 500 kg
- 4 raketnice s osmi 57mm raketami nebo 250kg bomby
- 4 přídavné nádrže po 400 l (325 kg)
MiG-17PFU:
- 4 PLŘS RS-2US (AA-1 Alakali)

Zdroj: publikace "Půlstoletí MiGů" a internet
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Netopýr
Šéfmoderátor
Příspěvky: 818
Registrován: 06.02. 2008 17:48
Bydliště: Markrabství moravské
Kontaktovat uživatele:

MiG-17 v obrazech

Příspěvek od Netopýr » 15.03. 2008 20:10

Fotografie tohoto historického létajícího stroje:
(postupně bude doplňováno)
MiG-17PF.jpg
kbely_mig17f_01.jpg
kbely_mig17f_02.jpg
Zdroj: publikace "Půlstoletí MiGů", http://cs-letci.wz.cz/
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět

Zpět na „Letouny a jejich výzbroj“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host